May 20, 2009

aplicatia la AFCN - Interventie Culturala - proiect finantat

TURNEU LA TARA

proiect de arta comunitara si retrocedare activa

initiativa Ofensiva Generozitatii

1. a) Scurta descriere a contextului cultural:

In ultimii ani in Romania, zona de interventie culturala s-a dezvoltat semnificativ prin proiecte de interventie sociala care se implementeaza prin diferite metode: arta sociala, interventie sociala, arta pentru schimbare sociala, arta publica, arta urbana, regenerare urbana, teatru-forum, teatru invizibil, animatie stradala, arta comunitara.

Exemple de proiecte recente:

Vector / Periferic Iasi (Proiectul cARTier al carui scop este constructia unui spatiu comunitar prin cultura in cartierul Tatarasi; tinerii din asociatie au reusit performanta de a picta fatadele a trei blocuri de pe esplanada Oancea, dandu-le un aspect cu totul aparte. Picturile au crescut pretul apartamentelor din zona si au transformat esplanada intr-un reper turistic al Iasului).

Idea - Cluj (concept: arta + societate).

Asociatia spatiul Urban - Bucuresti (Proiect: T.U.B. Transcentral Urban Bucuresti solutii de revitalizare urbana prin crearea unui traseu alternativ pentru centrul orasului Bucuresti dedicat pietonilor si biciclistilor separat de sistemul carosabil; T.U.B. reprezinta un brand pentru Bucuresti, o zona importanta de loisir si de atractie turistica in centrul capitalei).

I love Bucharest Bucuresti (BucharestmetroArt concurs de proiete si realizarea lor pentru amenajarea a diferite spatii publice, cu rol decorativ, de semnalizare si de includere in spatiului metroului bucurestean a unor piese de mobilier si corpuri de iluminat alternative; arta urbana; arta publica);

Asociatia Komunitas Bucuresti (Cultures from around the block - Multicultural Centre Prague workshopuri de fotografie si sunet cu elevi de liceu pentru aotoreprezentare, diversitate si dialog intercultural; The School Cinema promovarea solidaritatii intre tineri care apartin claselor asa numite de mijloc sau inalte si tineri care locuiesc in comunitati urbane dezavantajate (ghettouri); producerea de filme si utilizarea tactica a filmului in scopuri de autoreprezentare si empowerment; Marsh Parada proiect realizat de ziua internationala a Africii din cadrul Festivalului Ia ARTitudine).

Hosman Sibiu (Zalina Project - Fonds Erinnerung, Verantwortung und Zukunft si Fundatia Robert Bosch prin programul Geschichtswerkstatt Europa; A theatrical journey through the village with the people of Hosman and actors from Sibiu. Five theater artists from Berlin journey to Romania in search of their roots. In Hosman, close to Sibiu, the people talk to them about their lives. A piece of theater is created).

Fundatia Soros Romania Bucuresti (Programului de Dezvoltare Comunitara Integrata (ICDP); Arta participativa in scoala - instrument de schimbare sociala).

Initiativa Ofensiva Generozitatii Bucuresti 2006-2009 Ofensiva Generozitatii are ca misiune implementarea si dezvoltarea conceptului de arta comunitara numit mai departe arta activa, recuperarea functiei sociale a artei si facilitarea accesului liber la cultura al tuturor. Metoda de lucru creata si dezvoltata in urma proiectelor desfasurate (Harta Sensibila 2006; Construieste-ti Comunitatea! 2007; Flexible 2008; Evacuarea Casei Studentilor 2008; Laborator Urban Mobil 2007-2009) este inovatoare prin: mutatia fundamentala a accentului de pe produsul artistic pe lucrul cu comunitatea. Sintetizat, metoda se compune din trei pasi esentiali: 1. Lucrul in comunitate; 2. Documentare si arhivare; 3. Diseminarea practicii. Produsul artistic se releva doar ca o consecinta a celor trei pasi.

DEMERSUL/PROCESUL CREATIV-ARTISTIC este metoda de lucru cu comunitatea si nu scopul prezentei artistilor in comunitate. Prioritatea si inovatia in contextul cultural romanesc a Initiativei Ofensiva Generozitatii este lucrul impreuna cu comunitatea pe fiecare componenta a proiectului.

1. b) Valoarea adaugata a programului:

Turneu la Tara proiect de arta comunitara si retrocedare activa este un proiect care isi propune in primul rand facilitarea accesului la cultura pentru toata lumea, deschiderea de noi perspective si posibilitati pentru tinerii din comunitati rurale fara un numar ridicat de evenimente cultural educationale si retrocedarea povestilor comunitatilor care le-au generat. Prin acest proiect este retrocedata prin spectacol povestea femeii de serviciu care a devenit legal, cu jumatate de norma, profesor de engleza, pastrandu-si insa si postul de femeie de serviciu. Celelalte comune implicate in proiect sunt alese in functie de locul din care provin artistii implicati (Maria Draghici din Ramnicu Valcea si Bogdan Georgescu din Bistrita Nasaud), o retorcedare simbolica pentru comunitatea originara.

In acest moment, membrii comunitatii Telec considera ca au fost facuti de rusine in toata tara prin mediatizarea excesiva si fara o pozitie clara a presei fata de situatia femeii de serviciu profesoara de engleza. Proiectul isi propune sa puncteze acest eveniment care trebuie sa devina un precedent model pozitiv legat de tipul de implicare si a tuturor celor ce lucreaza intr-un sistem de invatare, independent de ierarhii, presiuni si calificative.

Am ales aceasta poveste ca punct central al proiectului tocmai pentru a aduce in discutie egalitatea de sanse si pentru a deschide noi perspective elevilor din comunele in care se desfasoara proiectul, prin spectacolul de teatru si prin interactiunea directa cu tinerii artisti in cadrul evenimentelor conexe spectacolului. Stimularea creativa prin modele a tinerilor din comunele implicate si experimentarea reprezentarii in public in cadrul dezbaterilor axate pe ceea ce isi doresc pentru caminele lor culturale si viata culturala a comunei sunt puncte esentiale ale Turneului la Tara, componente ce se vor constitui intr-un raport/instrument de lucru atat pentru autoritatile locale cat si pentru autoritatile nationale.

Realizarea acestui proiect este esentiala pentru dezvoltarea organizatiei O2G si consolidarea metodei de arta activa Ofensiva Generozitatii, fiind unul dintre proiectele de strategie pe termen lung, materialele arhivate in urma proiectului constituindu-se in argumente legitime pentru necesitatea infiintarii unei institutii de arta activa in Romania si a retelei de centre comunitare pentru educatie si arta activa in tara.

3. Sumarul programului cultural:

a) Obiective

1. Facilitarea accesului la cultura in mediu rural prin accesul gratuit al spectatorilor la toate evenimentele proiectului.

2. Dezvoltarea profesionala a artistilor implicati si sprijinirea cercetarii in sensul dezvoltarii unei metode proprii de arta activa/educativ creativa Ofensiva Generozitatii.

3. Explorarea artei ca mod concret de a exprima problemele unei comunitati, eseniala fiind functia sociala a actului artistic.

4. Transparenta procesului de lucru prin publicarea si prezentarea atat a proiectului propus cat si a rapoartelor intermediare si finale, in scopul diseminarii metodei de lucru si conceperea interventiilor pe metoda Ofensiva Generozitatii.

5.Schimbarea mentalitatii in ceea ce priveste dreptul si libertatea reprezentabilitatii prin cultura si sprijinirea membrilor comunitatilor in dobandirea unei atitudini implicate, participative si comunitare, atat prin dezbateri cat si prin posibilitatea generarii de produse artistice proprii.

b) Grupul tinta

Beneficiarii directi

- elevii, profesorii si angajatii administrativi din scolile comunelor implicate in proiect

- publicul - locuitori ai comunelor implicate

- artistii implicati in proiect

- autoritatile locale implicate in proiect

Beneficiari indirecti

- Autoritati locale si nationale care pot folosi materialele documentare si arhiva rurala informala cat si raportul situatiei cultural educationale realizat pe fiecare camin cultural unde se desfasoara proiectul (autoritati direct implicate: primariile comunelor, primaria sectorului 5, Ministerul Culturii, Cultelor si a Patrimoniului, Ministerul Educatiei Cercetarii si Inovatiei, Administratia Fondului Cultural National)

- agentii comerciali locali

c) activitatile programului

1. Prospectie Documentare.

2. Scrierea textului si repetitii.

3. Dezbateri publice.

4. Spectacol de teatru comunitar – tangaProject.

5. Masa comunitara.

6. Editarea materialului si constructia arhivei rurale informale.

7. Eveniment - Prezetarea arhivei rurale informale Harta Sensibila episodul Oficial Exist Reconversia Caminelor Culturale.

d) rezultate scontate

- un text de teatru comunitar

- un spectacol lectura

- un spectacol de teatru comunitar si arta activa - cinci reprezentatii

- cinci dezbateri publice

- cinci actiuni comunitare si de socializare - de tipul masa comunitara

- un fanzine

- un eveniment de prezentare a Hartii Sensibile

- un blog de promovare al proiectului

e) - proiectul Turneu la Tara face parte din strategia pe termen lung a Ofensivei Generozitatii, de dezvoltare, implementare si diseminare a metodei proprii de arta activa. In anul 2009, alaturi de acest proiect, Ofensiva Generozitatii continua atelierele de educatie creativa desfasurate in zona Rahova Uranus incepand cu 2006 si initiaza alte proiecte de muzica si film pe acceasi metoda. Toate aceste proiecte au ca scop final infiintarea Centrului Comunitar pentru Arta Activa C.C.A.A., institutie publica.

4. Proiectul se va desfasura de la data de: 2009-06-01 pana in (la) data de 2009-10-01.

5. Descrierea detaliata a activitatilor:

1. Prospectie si Documentare - crearea hartii sensibile a potentialelor camine culturale care impreuna cu membrii comunitatii pot deveni centre comunitare pentru educatie si arta activa. Procesul de documentare porneste de la articolele din ziar privind situatia creata de catre Rodica Sandu la scoala Telec din comuna Bicazul Ardelean, care in 2007 lucra ca femeie de serviciu in scoala Telec din aceeasi comuna. A participat la examenul de titularizare pentru postul de suplinitor de profesor de engleza si a promovat examenul. Conflictul generat intre parintii revoltati de aceasta situatie si profesorii colegi care o prezinta ca model pe Rodica Sandu este sursa principala de documentare. Documentarea se va realiza atat la fata locului, cat si pe baza materialelor aparute in presa pe acest subiect. In momentul aplicarii la AFCN s-a luat legatura deja cu responsabili pe departamentul de cultura din fiecare cele patru primarii ale comunelor implicate (Bicazul Ardelean, Chiuza, Govora, I.L. Caragiale) si cu proprietarii Centrului Comunitar laBombaStudios din zona Rahova Uranus. Entuziasmul cu care au raspuns la propunerea noastra de a organiza aceste evenimente la ei in comuna sunt o sursa esentiala de energie in lucru pentru echipa acestui proiect.

2. Scrierea Textului si Repetitii pentru spectacol - In luna mai vor avea loc repetitiile, in paralel cu procesul de documentare. Actorii vor intalni personajele prototip, vor improviza pe situatii posibile in care cele trei personaje ale piesei femeia de serviciu profesoara, directorul liceului si reportera TV reprezentant al nemultumirilor parintilor se pot afla. Textul de teatru comunitar este o orchestrare dramaturgica a materialului documentar si a situatiilor inventate in procesul de lucru, devenind astfel un scenariu de spectacol. O prima faza de lucru prezentata publicului va fi spectacolul lectura, in scopul dezvoltarii textului pe baza discutiilor de dupa lectura. Partenerul pe proiect, UNATC, asigura spatiul de repetitii si conditiile tehnice necesare desfasurarii acestui proces de lucru.

3. Dezbateri publice - Coltul Vorbitorului (Speakers Corner) - dezbatere publica cu membrii comunitatii, autoritatile si artistii implicati in proiect pentru insusirea/exersarea practicilor democratiei participative. Dezbaterea publica informala bazata pe experientele precedente din cadrul proiectelor de arta activa ale Ofensivei Generozitatii si modelul speakers corner din Hyde Park Londra are ca scop responsabilizarea cetateanului in comunitatea din care face parte. Instalam un microfon cu difuzor, se organizeaza o lista in care vorbitorii se inscriu la cuvant, tema dezbaterii fiind anuntata in prealabil prin mass media si informare directa a membrilor comunitatii si flyere. La dezbatere participa in primul rand cei afectati direct de subiect si autoritati locale si nationale, scopul fiind gasirea unor posibile solutii pe problema dezbatuta, stabilirea unui contact direct intre membrii comunitatii si autoritati, dezvoltarea spiritului civic si constientizarea dreptului de autoreprezentare, experimentarea directa a democratiei participative. Prin exersarea democratiei participative in cadrul dezbaterilor publice membrii comunitatii dobandesc atitudinea activa in fata sistemului legislativ. Pentru proiectul Turneu la Tara subiectele dezbaterii publice organizate inainte de fiecare reprezentatie a spectacolului de teatru va fi: “cum imi doresc sa fie caminul cultural din comuna mea si cu ce pot eu sa contribui”.

4. Spectacol de teatru comunitar produs de arta activa Femeia de serviciu profesoara - tangaProject. Spectacolul se va construi pe situatii reale documentate si pe situatii descoperite in repetitii impreuna cu intreaga echipa de creatie, tinand cont de principiul esential al participativitatii publicului, de flexibilitatea fata de diferitele spatii unde se va desfasura, luand in considerare inclusiv posibilitatea reprezentarii in aer liber. UNATC pune la dispozitie pentru deplasarea la locul reprezentatiilor a mircobuzului din dotarea scolii si soferul microbuzului. In cinci weekenduri consecutive incepand cu luna iunie, vor avea loc spectacolele, pe rand, in urmatoarea ordine: LaBombaStudios (Rahova - Uranus), Bicazul Ardelean (Judetul Piatra Neamt), Chiuza (Judetul Bistrita Nasaud), Govora (Judetul Ramnicu Valcea), I.L. Caragiale (Judetul Dambovita), dezbaterea publica precedand spectacolul in aceeasi zi.

5. Masa comunitara - eveniment de socializare si explorare a posibilelor continuari ale interventiei creativ sociale in comunitatea implicata. A doua zi dupa spectacolul de teatru si dezbaterea publica, are loc in caminul cultural o masa comunitara la care sunt invitati toti spectatorii si participantii la dezbatere. Fiecare participant contribuie in natura la masa comunitara dupa posibilitati. Evenimentul are ca scop intarirea relatiei intre membrii activi ai comunitatii, autoritati locale si membrii O2G. In cadrul acestui eveniment informal sunt aduse in discutie planuri de viitor, posibile continuari ale colaborarii si anuntarea revenirii in septembrie pentru realizarea materialului Harta Sensibila, timp in care participantii sunt incurajati sa genereze chiar ei proiecte si produse artistice direct legate de comunitatea din care fac parte, artistii implicati in proiect putand oferi sprijin si consiliere in realizare (realizarea) acestora.

6. Editarea materialului si constructia arhivei rurale informale. Vizitarea celor cinci centre unde a avut loc spectacolul si evaluarea post eveniment impreuna cu membrii comunitatii va avea loc in luna septembrie. Vom realiza interviuri cu spectatori si participanti la dezbaterile publice si vom discuta impreuna posibile proiecte cultural educationale de arta activa si procedura de implementare. Materialele video si scrise adunate in cadrul celor cinci vizite din luna septembrie, impreuna cu materialele documentare de la dezbaterile publice, spectacolele si evenimentele conexe vor alcatui Harta Sensibila episodul Oficial exist, un raport informal despre posibilitatea reinventarii caminelor culturale, transformarea acestora in centre comunitare pentru educatie si arta activa si un fanzine. Pentru realizarea tehnica a editarii video si grafice, UNATC asigura dotarile necesare editarii.

7. Eveniment - Prezetarea arhivei rurale informale Harta Sensibila episodul Oficial exist Reconversia Caminelor Culturale - a retelei potentialelor centre comunitare pentru educatie si arta activa si fanzinul Turneu la Tara. Eveniment gazduit de Ministerul Culturii, Cultelor si al Patrimoniului din Romania.

6. Metodologie si evaluare:

a), b) Metoda de Arta Activa generata de Ofensiva Generozitatii

Actionezi!

Ofensiv

Organizat

Generos

Daca:

1. Lucrezi cu o comunitate

2. Documentezi si arhivezi

3. Dai mai departe (ateliere de educatie creativ/ activa)

Produsul artistic este doar o consecinta a primilor trei pasi (creatie activa / creatie comunitara).

ORICINE POATE CREA COMUNITAR (are dreptul, libertatea, responsabilitatea; demersul/ procesul/ creativ/artistic este o metoda de lucru cu comunitatea si nu scopul prezentei in comunitate).

LUCRAM IMPREUNA. CONSTRUIM IMPREUNA O RETEA IN CARE SCHIMBAM IDEI, METODE, TEHNICI DE LUCRU, RESURSE.

Arta activa porneste din observatie si intuitie care prin procesul de lucru in comunitate (documentare informala, ateliere de educatie creativa, dezbateri publice si prezentarea produselor artistice) se transforma in metoda Ofensiva Generozitatii (experimentare practica urmata de analiza documetar-teoretica).

Diseminarea metodei de arta activa Ofensiva Generozitatii descoperite, se realizeaza pe principiul open source.

Caracterul flexibil al metodei de arta activa Ofensiva Generozitatii se bazeaza pe disponibilitate si deschidere pentru reinventarea/adaptarea metodei in functie de comunitatea implicata si necesitatile ei specifice.

Metode folosite in proiecte anterioare esentiale in constructia metodei de arta activa Ofensiva Generozitatii:

Metoda Verbatim a Teatrului Dok, Rusia (metoda experimentata prin atelierul Teatr Dok realizat de catre dintre initiatorii acesteia in cadrul proiectului Evacuarea Casei Studentilor din Timisoara) consta in formarea unor echipe de documentare (regizor, dramaturg, actor) in vederea inregistrarii de informatii (verbala, gestuala, de limbaj, corporala, spatiala, audio-video, etc.) si utilizarea cat mai fidela a materialului in procesul de creatie.

Metoda Cornerstone se axeaza pe munca, cu comunitatea prin interviuri, story circles (un grup de invitati se intalnesc si impartasesc povesti si experiente conexe subiectului de discutie) si actiuni comunitare realizate de comunitate la care artistii sunt invitati. Implicarea membrilor comunitatii in procesul de creatie atat direct (jucand in spectacole, participand la construirea de decoruri si costume, etc.) cat si indirect (ca baza documentara). Metoda a fost dobandita prin participarea lui Bogdan Georgescu in institutele de vara ale companiei Cornerstone si experimentata in proiectele de teatru comunitar RahovaNonstop, Construieste-ti comunitatea!, Evacuarea Casei Studentilor din Timisoara.

Organizarea dezbaterilor publice se bazeaza pe experienta dobandita in urma evenimentelor de acelasi tip coordonate de Bogdan Georgescu in proiecte precum Harta Sensibila si Evacuarea Casei Studentilor.

Procesul de documentare si arhivare se bazeaza pe experienta de lucru de 3 ani a Mariei Draghici si a lui Bogdan Georgescu in domeniul artei comunitare - componenta constructiei si compozitiei vizuale. Interviurile cu membrii comunitatii se vor realiza de catre toti actorii proiectului, avand fiecare dintre ei experiente anterioare de lucru in proiecte de arta activa Ofensiva Generozitatii si alte proiecte de educatie creativa si responsabilizare sociala, aspecte evidentiate in memoriile de activitate individuale.

c) Ne propunem evaluari intermediare in urma fiecarui eveniment realizat printr-o discutie informala cu membrii comunitatii participante la eveniment, filmata si inregistrata. Dupa prezentarea spectacolului de teatru in luna iunie si evenimentele conexe acestuia, in luna septembrie vom vizita fiecare dintre cele cinci locuri in care a fost prezentat spectacolul si vom lua interviuri filmate si scrise legat de eveniment. Distanta in timp este necesara unei obiectivari legate de constientizarea importantei unor manifestari de reprezentare culturala in zonele rurale ale tarii. Documentele video si scrise vor deveni parte componenta a fanzinului si a Hartii Sensibile, prezentate intr-un eveniment la sfarsitul lunii septembrie.

d) Partenerul proiectului - Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica I.L. Caragiale Bucuresti, asigura o parte din productia spectacolului si a materialelor de promovare (afise si fanzin), pune la dispozitie spatiul de repetitii, pentru spectacolul lectura pe textul de teatru comunitar Femeia de Serviciu Profesoara, faciliteaza realizarea proiectului prin punerea la dispozitie a microbuzului scolii cu sofer, generatorul mobil de curent electric si asigura spatiu de lucru pentru editarea materialului video Harta Sensibila si realizarea grafica a fanzinului.

e) Echipa Proiectului: coordonator proiect - Bogdan Georgescu; documentarist: Flavia Gheorghe; actori: Andreea Esanu, Sanziana Nicola, Alexandru Fifea, Sever Barzan; artist vizual Maria Draghici.

f) Ne propunem evaluari interne documentate, intre realizatorii proiectului pentru dezvoltarea si imbunatatirea acestuia de la un evenimet la altul. Instrumente de masura folosite: numarul de participanti la evenimente, evaluarile intermediare ale coordonatorilor atelierelor, numarul de spectatori, aparitii in presa. Am ales acesti indicatori de evaluare atat interna cat si externa pe baza experientei proiectelor anterioare, in care s-a demonstrat ca relevanta indicatorilor alesi si utilizarea acestora a dus la o dezvoltare profesionala a artistilor implicati si in primul rand la o dezvoltare a unei metode proprii de arta activa a organizatiei.

7. Rezultatele scontate si impactul programului cultural:

Rezultate

pe termen scurt

- un text de teatru comunitar publicat.

- un spectacol lectura cu textul piesei gazduit de UNATC.

- un spectacol de teatru comunitar si arta activa tangaProject - cinci reprezentatii - 500 spectatori.

- cinci dezbateri publice de tipul Speakers Corner in fiecare din cele cinci locuri in care se va desfasura proiectul - 200 participanti

- cinci actiuni comunitare si de socializare - de tipul masa comunitara- 200 participanti.

- un document scris si imagini organizate intr-un fanzine Harta Sensibila, document de prezentare a posibilitatii dezvoltarii de centre pentru educatie si arta activa in caminele culturale in care se va desfasura proiectul, insotit de textul spectacolului.

- evenimentul de prezentare a Hartii Sensibile gazduit de Ministerul Culturii la care sunt invitati reprezentanti ai autoritatilor nationale direct implicate.

- un blog de promovare al proiectului - turneulatara.blogspot.com

pe termen mediu si lung

- Facilitarea accesului la cultura in mediu rural prin accesul gratuit al spectatorilor la toate evenimentele proiectului.

- Participarea membrilor comunitatilor implicate in procesul creativ si de documentare a situatiei caminelor culturale din Romania si diseminarea acestui material.

- Dezvoltarea expresivitatii si creativitatii membrilor comunitatilor implicate si constientizarea dreptului la cultura si reprezentare prin prisma acesteia.

- Trainingul artistilor implicati, majoritatea proaspat absolventi sau la inceput de cariera, implicati in proiectele anterioare implementate de Ofensiva Generozitatii in Bucuresti si in tara, dezvoltarea lor profesionala pe metoda de arta activa dezvoltata de Ofensiva Generozitatii.

- Explorarea artei ca mod concret de a exprima problemele unei comunitati, esentiala fiind functia sociala a actului artistic.

- Implementarea metodei speakers corner ca practic (practica) de exprimare a problemelor comunitare.

- Infiintarea CENTRULUI COMUNITAR PENTRU ARTA ACTIVA C.C.A.A. platforma pentru: 1. Centrul Resursa pentru Educatie si Arta Activa C.R.E.A.A. - are ca scop aparitia altor centre comunitare in Romania. C.R.E.A.A se bazeaza pe experienta pilotului - Centrul Comunitar pentru Educatie si Arta Activa Rahova-Uranus - laBOMBAstudios (in curs de institutionalizare). 2. Centrul de Teatru Comunitar C.T.C. 3. FILM Doc. - Scoala de Practica si Teorie Documentara.


8.1. Scurta descriere a modului de promovare:

- lansare proiect comunicat de presa national.

- 160 afise distribuite in comunele in care se desfasoara proiectul, scoli, promovare prin parteneriate cu autoritatile comunale.

- 100 fanzine distribuite in scolile si bibliotecile comunelor implicate si a municipiului Bucuresti sector 5.

- asigurarea accesului gratuit la orice eveniment din cadrul proiectului.

- crearea blogului proiectului turneulatara.blogspot.com

- promovare online pe siteuri si alte bloguri (ofensivagenerozitatii.blogspot.com s.a.)

- parteneriat cu TVR (in curs de negociere)

- comunicat de presa national pentru evenimentul Harta Sensibila episodul Oficial Exist

8.2. Prezentare posibilitati de reluare si extindere:

- Pastrarea legaturii cu liderii activi ai comunitatilor in care se desfasoara proiectul si cu reprezentanti ai autoritatilor in scopul sprijinirii acestora in realizarea altor evenimente culturale sau ateliere educationale de arta activa.

- Crearea unei retele intre caminele culturale implicate in proiect - retea bazata pe experienta comuna dobandita prin participarea in proiectul Turneu la Tara.

- Workshop de diseminare sustinut de Teatrul National din Timisoara in cadrul Festivalului Dramaturgiei Romanesti anul 2009 prezentarea proiectului si a metodei de lucru. Acest workshop poate fi replicat si in alte medii interesate de fenomenul de arta activa si implicare sociala.

- Infiintarea CENTRULUI COMUNITAR PENTRU ARTA ACTIVA C.C.A.A. platforma pentru: 1. Centrul Resursa pentru Educatie si Arta Activa C.R.E.A.A. are ca scop aparitia altor centre comunitare in Romania. C.R.E.A.A se bazeaza pe experienta pilotului - Centrul Comunitar pentru Educatie si Arta Activa Rahova-Uranus - laBOMBAstudios (in 6curs de institutionalizare) 2. Centrul de Teatru Comunitar C.T.C. 3. FILM Doc. - Scoala de Practica si Teorie Documentara.


8.3. Riscurile/Dificultatile care ar putea influenta negativ continuarea proiectului:

1. Indisponibilitatea spatiului caminului cultural pentru desfasurarea evenimentelor, din varii motive. Ca solutie in eventualitatea intampinarii acestui tip de incident ne propunem prezentarea spectacolului in spatiul scolilor din comunele implicate sau ca ultima instanta, in aer liber, spectacolul fiind construit tinandu-se cont de aceste aspecte si riscuri.

No comments:

Post a Comment